Zdravé svačinky, které zasytí na celé dopoledne

Dopoledne v práci je občas opravdu hektické a tak často zapomínáme, že i my jsme lidé a čas od času potřebuje svůj hlad utišit. Mlsná vás může zastihnout v kteroukoliv denní dobu a je proto dobré mít nějakou tu dobrotu v zásobě. Připravte si zdravou a výživnou svačinku, která spolehlivě ukojí malý hlad i chutě na sladké. Snažte se vždy sáhnout po výživných potravinách, které nejen že žaludek zasytí, ale navíc tělu dodají potřebnou energii v podobě živin, vitamínů a minerálů.

 

lehký dezert

Chyb ve stravování se dopouští mnoho z nás, zvláště v průběhu pracovního týdne, kdy v důsledku pracovního vypětí přehlížíme pocit hladu nebo ho ukojíme pouze malým kouskem ovoce nebo sacharidovou bombou v podobě nejrůznějších tyčinek a sladkého pečiva. Jídlo by mělo být dostatečně vyvážené tak, aby dokázalo organismus zasytit na dlouhou dobu a přitom uspokojit chuťové buňky. Zdravá svačina přitom nemusí být pouze slaná, na své si přijdou i příznivci sladkých variant.

 

  • Kuskus s jogurtem a sušeným ovocem

Sladké svačiny bývají o poznání složitější než ty slané. Ovšem ani příznivci sladkých svačinek nemusí zoufat. Kuskus na sladko je hotový za pár minut, uspokojí vaše chuťové pohárky a jeho přípravu zvládne skutečně každý.

sušené ovoce

Kuskus zalijte horkou vodou dle návodu, přikryjte a nechte několik minut odstát, dokud nenabobtná a nezměkne. Mezitím si připravte mrazem sušené ovoce a oříšky, jogurt a nějaký sirup na doslzení a je to. Kuskus má tu výhodu, že díky vysokému obsahu vlákniny vás dokáže zasytit až na tři hodiny.

 

  • Cottage se zeleninou a oříšky

Hledáte lehkou svačinku, po které se nebude cítit příliš plní? Připravte si na tenké proužky mrkve, okurky a celeru, které se skvěle chodí k jemnému sýru cottage. Tělo tak získá spoustu sacharidů a vitamínů, dokonce i bílkoviny v podobě sýra. V neposlední řadě se tak díky této zajímavé kombinaci vyhnete konzumaci pečiva, které často tvoří velmi významnou část našeho jídelníčku.